Jak działa remarketing
Marketing internetowy

Jak działa remarketing?

4

Remarketing to jedno ze skuteczniejszych narzędzi pozyskiwania klientów poprzez internet. Polega na prowadzeniu kampanii reklamowej poprzez Google AdWords. Jest to oparte na wyświetlaniu się odbiorcy uprzednio przygotowanych reklam określonego produktu, serii lub całego sklepu internetowego. Sporządzając analizę ruchu można stwierdzić, które produkty są popularne pośród klientów. To oznacza, że mają potencjał, aby przyciągnąć ich więcej. Na tej podstawie powstaje reklama.

 

Jak działa remarketing

 

Aby skorzystać z dobrodziejstw remarketingu należy umieścić na swojej stronie skrypt, który sprawi, że docelowe treści będą uwzględniały odpowiednią część oferty. Następnym krokiem jest wykorzystanie narzędzi AdWords. Na tym etapie koniecznym jest wdrożenie kampanii reklamowej dla określonych usług i produktów. Zazwyczaj reklamy wyświetlają się odbiorcom, którzy już odwiedzili stronę z oferowanym produktem, ale to nie jest reguła. Mogą też ukazywać się ściśle określonym grupom docelowym  lub po prostu wszystkim. Reklamy będą wyświetlać się na witrynach, które należą do partnerów reklamowych Google. Jest to większość popularnych serwisów takich jak Olx, Interia, Wp, Wizaż czy Gratka. Popularność tych serwisów zapewni reklamie szerokie grono odbiorców. Reklamy mają przeważnie graficzną formę. Funkcjonują w charakterze banerów. Rzadziej zdarzają się videa i animacje ze względu na to, że przygotowanie reklamy video jest droższe.

 

Remarketing dynamiczny

 

Jak działa remarketing dynamiczny? Reklamy są generowane automatycznie. Sklep internetowy nie ma na to wpływu. Google decyduje, które produkty i usługi zostaną wyświetlone, bowiem nieustannie obserwuje i analizuje poczynania konkretnego użytkownika na stronie sklepu internetowego. Ma informacje o tym, które produkty go zainteresowały i zaczyna wyświetlać mu reklamy w formie banerów.

Charakterystyczną cechą tego, jak działa remarketing dynamiczny, jest to, że reklamy ukazują się osobom, które już odwiedziły stronę, oferującą usługę. Polega to na przypominaniu potencjalnemu klientowi  o usłudze bądź produkcie, którym już wcześniej był zainteresowany. Jest o wiele skuteczniejszy niż remarketing, który trafia do losowego klienta.

 

Jak wprowadzić w życie remarketing dynamiczny

 

Z remarketingu dynamicznego korzystają sklepy internetowe mające konto AdWords. Należy udostępnić Goodle bazę danych produktów bądź usług, z której roboty pobiorą grafiki przedstawiające ofertę. Jest to proces wymagający konkretnej wiedzy, dlatego zazwyczaj zajmuje się specjalista AdWords.

Jak działa remarketing?
Oceń post