Rodzaje reklam w Internecie
Marketing internetowy

Rodzaje reklam w Internecie

6

Szeroko pojęty marketing internetowy ma stosunkowo krótką, ale obszerną historię. W ciągu kilku lat zdołał przejść drogę od lekceważonej i bagatelizowanej alternatywy do prawdziwego hegemona branży reklamowej, który może stawać w szranki pod względem wyników z reklamami w mediach klasycznych, takich jak chociażby telewizja. Nie ma co się temu dziwić – „stare” media od dawna są w totalnym odwrocie, a odsetek nastolatków spędzających wieczory przy telewizorze sięga co najwyżej kilku procent. Poważny marketing jest zatem współcześnie synonimem marketingu internetowego. Przyjrzyjmy się zatem, jakie formy reklamy internetowej ma do dyspozycji osoba zainteresowana promowaniem swojej marki w internecie.

 

Profilowane reklamy

 

Zacznijmy od najbardziej klasycznej spośród wszystkich form, a mianowicie o klasycznym umieszczaniu swojej reklamy w nagłówkach stron internetowych lub w innym, równie dobrze widocznym miejscu. Tego typu reklamę najlepiej jest zorganizować za pośrednictwem Facebooka lub Google – a to dlatego, że obie te platformy dysponują możliwością zorganizowania reklamy dedykowanej i profilowanej. Innymi słowy, reklama naszego produktu dotrze wprost do osoby, która faktycznie może być nią zainteresowana, co wynika z analizy jej aktywności w internecie. Bardzo użyteczna i efektywna opcja.

 

Influencing

 

Fenomenem marketingu internetowego jest natomiast obecność influencerów na platformach takich jak YouTube, Instagram czy Snapchat. Osoby tego typu to potężne, jednoosobowe marki, których największą siłą jest ilość obserwujących je osób. Standardem dzisiejszych czasów jest, że dziewczyna interesująca się modą jest w stanie zebrać milion osób obserwujących jej profil i dzięki temu w niezwykle skuteczny sposób promować różnego rodzaju marki kosmetyczne. Jedno jej sponsorowane zdjęcie na Instagramie kosztuje oczywiście parę tysięcy złotych, ale daje niemal pewność znacznie zwiększonego popytu na konkretny produkt. Właśnie w taki sposób działa dzisiaj internet. Oczywiście branża modowa nie jest jedyną, w ramach której można się promować – twórcy operują w ramach całego zatrzęsienia różnego rodzaju aktywności i z pewnością można swój produkt dopasować do osoby, która jest z nim możliwie najlepiej powiązana i skutecznie go wypromuje.

 

Jaki rodzaj reklamy wybrać?

 

Rodzaje reklam w internecie są tak naprawdę niezliczone i większość z nich jest równie skuteczna. Warto zainteresować się każdym dostępnym rozwiązaniem i przetestować je na własnej marce. Dla jednej najlepiej zadziała influencing, dla drugiej email marketing, dla trzeciej klasyczne, profilowane reklamy – w świecie współczesnego marketingu marka musi być dynamiczna i stale szukać nowych form dotarcia do potencjalnego klienta.

Rodzaje reklam w Internecie
5 (100%) 1 ocen(a/y)