Skuteczny mailing
Marketing internetowy

Skuteczny mailing

7

Mailing pozwala dotrzeć do klienta z konkretnym produktem lub usługą. Skuteczny mailing zapewnia świetną reklamę i wzrost sprzedaży, dlatego warto zgłębić tajniki tego popularnego narzędzia promocji w internecie, tak by przyniosło jak największe korzyści. Żeby nauczyć się, jak zrobić mailing, trzeba przyswoić sobie kilka żelaznych zasad, którymi posługują się osoby wykonujące skuteczny mailing.

 

Jak wykonać skuteczny mailing?

 

Wiele maili z ofertami sprzedaży ląduje w koszu internetowej skrzynki pocztowej i nie ma w tym nic dziwnego. Często skrzynka aż pęcznieje od newsletterów i mailigu. Skuteczny mailing polega na tym, by przyciągnąć uwagę odbiorcy na tyle, by nie pozbył się wiadomości, zaciekawił się co może zawierać i otworzył ją. W tym celu należy użyć odpowiedniego tytułu wiadomości. Wiele osób zastanawiających się, jak zrobić mailing, zapomina o tym istotnym elemencie, co jest dużym błędem, bo to właśnie tytuł wiadomości decyduje o tym, czy odbiorca ją otworzy. Trzeba mieć na względzie to, że potencjalny klient zerknie i oceni nadawcę wiadomości, jako wiarygodnego lub nie, dlatego od samego początku warto dbać o dobre imię firmy. Kolejnym elementem, który może przyciągnąć uwagę klienta jest preheader. Jest dodatkową przestrzenią na tekst, która ma znaczenie przede wszystkim w telefonach komórkowych.

 

Pierwsze wrażenie

 

Osoby, które wiedzą, jak zrobić skuteczny mailing, już nie raz przekonały się, jak ważne jest pierwszy odbiór otwartej wiadomości. W pierwszej części wiadomości (prostokącie o wymiarach  650 px na 350 px) powinny znaleźć się kluczowe informacje wraz z wyraźnym logo firmy. To właśnie w tej części powinny zaleźć się treści, które skutecznie zachęcą potencjalnego klienta do dokończenia lektury maila. Należy dbać o to, by tekst był łatwo i szybko przyswajalny. Pomocna tutaj okaże się duża punktacja fontu i wypunktowanie treści.

 

Atrakcyjna szata graficzna

 

Skuteczny mailing polega na tym, aby nie przeładowywać wiadomości zbyt wieloma informacjami, gdyż odbiorca szybko porzuci taką lekturę. To samo tyczy się grafik, które oczywiście muszą wejść w skład profesjonalnego mailingu, ale również rządzą się określonymi prawami. Rzecz jasna powinny być to zdjęcia o dobrej jakości i atrakcyjnej treści. Nie jest wskazane, aby zawierały zbyt dużą ilość szczegółów. Doskonale sprawdzają się obrazy o syntetycznej, wyrazistej treści, które w sposób czytelny, ale też interesujący obrazują warstwę tekstową mailingu. Za każdym razem warto przemyśleć, w jaki sposób zdjęcie koreluje z treścią. Na przykład jeśli znajduje się na nim ikona prezentu, to może się też znaleźć strzałka wskazująca na tekst, który wyjaśnia co to za prezent.

Skuteczny mailing
Oceń post